Lata data dagar

Ja då ska man väl orka sej in. Har mest degat på facebook och varit hos tandläkaren alla dagar utom en nu i veckan. Infektionen sitter i tandbenet och det dunkar värker och lillatanta gnäller. Trött på denna värk nu.


Men nu till de glada nyheterna KATTAstrofen är löst. Lilla kisse miss hade minsann lyckats ta sej ner själv. Det stämmer kanske som brandmännen sa att det inte finns så mycket kattskelett i träden. De kommer ner. Men jag tänkte på den hela natten och hade dåligt samvete. Men katten var borta och inga blodfläckar någonstans. Hoppas den hade många kattliv kvar.


Ja annars har det faktiskt inte hänt så jätte mycket i mitt liv denna vecka . Bara tandläkare och gnäll och slö spelande på datorn.

I morse när jag kom upp möttes jag av denna syn. Sådan far sådan dotter. Ja i denna familj är vi riktiga datanördar. Bortskämda med en varsin dator allihopa i familjen. Kaj arbetar som datatekniker och kan fixa ihop lite datorer själ till oss. Så det händer lite då och då att vi msnar till varandra här i huset. Just nu ligger Maria bredvid mej i dubbelsängen med sin dator på magen och spelar farmarspel. Jag som sa för ca 18 år sedan att jag aldrig skulle ha en dator i mitt hem. Tänk så man kan ändra sej. Skulle ha svårt att leva utan en dator nu. Någon mer som känner igen sej

Kraaaam och tack för att ni finns


Kommentarer
Postat av: Pova

Skönt att katten tog sig ner. Faktiskt har inte heller jag sett några kattskelett i träden...

Men din infektion verkar alldeles för jobbig. Hur länge till ska du ta penicillin?

Måste skaffa ny dator, troligen detta år. Den här fyller 6 år i december och inte är det mycket gjort åt den heller. Kan inte sån't. Men dator måste jag ha; hur klarar man sig utan?

Kram

2009-09-05 @ 23:52:47
URL: http://povanorrkoping.spaces.live.com
Postat av: Hanna

Tur att de gick bra med katten då X'D hihihi.

2009-09-06 @ 00:19:57
URL: http://litetkakmonster.blogg.se/
Postat av: Fläskdansen

Så bra att katten tog sig ner! Det var ganska bra sagt det där, att det inte finns några kattskelett i träden! Det ska jag komma ihåg att säga när dotterns katt tar sig en sväng upp i grenarna, för det händer minsann ibland!



Vi är också datanördar. Vi har förvisso "bara" två datorer yngsta dottern och jag, men det är två mer än jag trodde för några år sedan när jag också var en sån där motståndare.



Motståndare var jag också till mobiltelefon, och jag höll ut länge. Men nu inser jag att jag inte skulle kunna klara mig utan den. Har dock en mycket billig och enkel modell utan finesser.



Hoppas infektionen ger med sig så du slipper ha ont. Inte kul! Skickar några tröstekramar här.



Kram!

2009-09-07 @ 13:47:01
URL: http://flaeskdansen.wordpress.com
Postat av: Ninni

I december 1998 införskaffade vi vår första dator. Jag skulle inte vilja vara utan den nu. Är det så den inte fungerar på några dagar så kommer det upp massor som jag behöver datorn till.

Jag hoppas du slipper din tandvärk nu och börjar må bättre.

Vad bra katten tog sig ner och vad rätt de hade brandmännen, att det inte finns någar kattskelett i träden. Jag har aldrig sett något iaf.

Ha det gött!

Kram.

2009-09-08 @ 14:31:31
URL: http://ninni1960.spaces.live.com/
Postat av: Doris/doje

Skönt att katten kommit ned, jag blir också rent stirrig när något sådant händer ;0).

Jag tycker att det bara är bra att ni är intresserade av datorer hela familjen, hade ju varit hemskt om någon i familjen INTE hade haft samma intresse ( min man AVSKYR datorer och muttrar och har sig när jag sitter vid datorn ... ).

Hoppas att infektionen börjar ge med sig nu, vore ju på tiden !

Sköt om dig !

Kramar, Doris

2009-09-09 @ 00:20:24
URL: http://blogg.passagen.se/doje/
Postat av: Tomtemor

Hej vännen .

Hoppas att värken i munnen ger med sig . Här har det varit sjukt och är inte ok än. Det här med datorn känner jag igen mig på . För 4-5år sen kunde jag knappt slå på den . Då hade vi bara en , vilket va gubben som satt mest hela tiden ,nu har alla varsin . Det är så skönt att ha sin egen nu när man verkligen tycker att det är roligt att hålla på.

Kram kram / Tomtemor

2009-09-14 @ 14:13:07
URL: http://www.vindalvan.se
Postat av: Doris/doje

Ser att du precis som vi andra är aktivare på FB än på bloggen ;0)

Sköt om dig !

Kramar, Doris

2009-09-18 @ 01:21:44
URL: http://blogg.passagen.se/doje/
Postat av: Clarry

Hej på sig lillatanta.

Fy då att du har det så bedrövligt i ditt tandben, detta dunkande kan man vara utan, riktigt jobbigt kan det vara. Messar innom huset hörs ledigt o bra ha ha..........det skulle aldrig gå att dela en dator numera för då skulle man få något fel om man vill gå in o så är den upptagen nej nej....

Nu har jag vintrat upp vagnen så nu blir det till att vara hemma på helgerna igen, tråkigt tycker jag men det kommer väl en ny vår snart får vi hoppas. Jag har varit där alla helger sen i slutet av april så visst kommer jag att sakna det men men sånt är livet.

Ha det nu gott och hoppas att det löser sig med munnen.

Kram/Clarry

2009-09-28 @ 18:54:54
URL: http://clarryhagglund.space.live.com
Postat av: Doris/doje

Är det inte dags för en liten blogg snart ;0) ?

Sköt om dig !

Kramar, Doris

2009-10-05 @ 16:26:45
URL: http://blogg.passagen.se/doje/
Postat av: Chris Lindberg

Hittade tillbaks till din gulliga sida..men det var inte idel glada nyheter som du varit med om såg jag.

tänker å dej !

Ha en skön höst !

kram/ Chris!

2009-10-10 @ 15:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0