Morsdag




Vaknar till av att något skramlar hör kaj styra runt i köket. Mera skrammel pyssel o bang. Ja det är Lillagubbens sätt ätt smyga. Hör tassande steg i trappen sen kommer klumpeleduns i trappen Johannes. Det är hans smygande steg. En glädje känsla kommer i min kropp tänk att Kaj och alla fyra ungdomarna är uppe och styr för min skull. visst är det härligt att få vara speciell ibland och känna så där extra, att de bryr sej om att göra min dag till en riktigt bra dag. Jag låtsas förstås sova hör viskande röster, Vovve Nellie märker att det är något spännande på gång ställer sej vid sovrumsdörren och vill ut och kolla vad de görSmyger mej upp öppnar dörren lägger mej och blundar och låtsas sover. Smyg klonk visk utanför dörren. Bang dörren flyger upp Nellie kommer infarandes för att kolla vad matte gör, stänger dörren igen. Skrammel av porslin, snark vad jag sover. Hunden vill ut till de andra igen, känner på sej att här är det nåt extra på gång öppnar dörren igen för henne, lägger mej, badonk vovve kommer infarande igen för att berätta att de är konstiga i köket de liksom inte bär sej år som vanligt. Lägger mej sover, sover med ena ögat öppet. Nu kommer de sjungandes på en egenhändigt komponerat sång om att det är mors dag i dag. Där står de sen hela härliga familjen innan för dörren. Nellie far upp i sängen och ger mej en stor slick i ansiktet och tycks säga -jag sa ju att det var något skoj på gång.

Visst är det något stort när fyra ungdomar och Lillagubben står där vid min säng bara för att göra just mej glad. Med blommor och med blad de firade mej denna dag. Tack älskade familj.

Senare åt vi middag med Mamma och min syster som hade alla sina ungar på vift två bor i Stockholm och en var på campingtur. Sen blev det minigolf efter det glass och bär. Kan man ha en bättre morsdag


Kommentarer
Postat av: Doris

Låter verkligen som en toppendag !

Sköt om dig !

Kramar, Doris

2010-05-31 @ 01:53:17
URL: http://blogg.passagen.se/doje/
Postat av: Ninni

En härlig morsdag fick du som du är värd.

Jag fick ingen uppvaktning på morgonen men igår kväll var vi till äldsta dottern på middag, tacos. Gött! Yngsta dottern har tenta idag så hon pluggade allt vad hon kunde igår och kunde inte komma hem men hon väckte mig med ett telefonsamtal. Sonen jobbade kväll så han ringde under en rast för att gratulera. Av de båda äldsta fick jag en orkidé och en ask "merci"-choklad. Den yngsta har en present till mig som jag får nästa gång hon kommer hem så jag har lite mys kvar. :-)

Visst känns det otroligt att bli så uppvaktad och uppskattad?

Kram.

2010-05-31 @ 12:08:48
URL: http://ninni1960.spaces.live.com/
Postat av: Nanne

Hej Vännen!

Låter som en riktigt mysig dag.

Men så är mammor det allra bästa i världen.

Här går den liksom förbi utan notis.

Eftersom "leden" är kapade i bägge ändarna

om du förstår vad jag menar.

Men, nu är det dags för frukost och sedan att

njuta av blomningen i trädgården.

Igår blev det en stun i BadenBaden,

under äppelträdet :)

Ha det gott! Kram fr Nanne

2010-06-03 @ 08:51:02
Postat av: Karin

Vilken uppvaktning ! Ja, det är du värd. Själv så fick jag en Morsdags ros av min yngste och han fick tårta men de andra två.... Ja den ene skickade mess och den störste "orkade" inte komma men grattade på obilen iaf. och jag som hade 2 tårtor =( LIte ledsamt känns det men de hörde av sig iaf och det får man ju vara glad för. Ta hand om dig, vännen !

2010-06-04 @ 11:28:29
Postat av: fia

Tittar in och kollar läget mitt i semestern .

2010-08-02 @ 11:27:50
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Thessan

hej där, har bloggen semester??

2010-08-20 @ 12:30:17
URL: http://thessansamigurumis.blogg.se/
Postat av: Litet Kakmonster - Hanna

väldigt mysigt skrivet måste jag säga !:D Va tvungen att skratta lite åt nellie :D hihi!

2010-10-25 @ 00:41:12
URL: http://litetkakmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0