Vad gör Lillatanta då?




Vad gör Lillatanta då?

Ja hon springer så fort så hon knappast vet det själv.Ja fort för att vara en liten skruttig tant i alla fall. Jag jämför med att först ha legat i ide i nästan 4 mån till att ha kommit upp ur sängen och klara en hel del fatiskt. Jag har klarat att köra sex mil fram och tillbaka två ggr i veckan för att vovve Nellie ska få sin rehabiliterings simning . Jag som inte kunnat köra alls i vinter för kroppen. Sen har jag plockat lite ogräs satt persilja varit på marknad orkat ha vänner på besök två ggr. Jag lever Hurra! Jo jag har faktiskt varit ute o shoppat med flickorna en dag med och i går var det marknad. I dag känns det i hela kroppen i och i knoppen så i dag blir det en vilodag varken jag vill eller inte. I morgon är det ju morsdag och då kommer mamma och min syster hit. Vi ska äta mat och om vädret är ok spela minigolf. Annars får det väl bli fia med knuff.

Känns skönt att orka vara lite social. Jag har ärligt talat inte ens orkar ringa mina vänner i slutet på dessa fyra mån. orken har gått till alla måsten. Först och främst min underbara familj sen hemmet maten ja ni vet allt som är måsten. Det är hemskt att vara så trött att man inte ens orkar vara social. En väninna blev lite ledsen på mej, -du kan väl ringa fast du har ont i kroppen sa hon. Visst det kan jag men det är så svårt att förklara att orken i huvet inte räcker ens för ett tele samtal. Låter det knäppt finns det någon som förstår. Känner mej elak men jag vill ju inget hellre än att ha kontakt med vännerna . Lider hemskt av att inte orka. Ja ja nu gnäller jag igen. Men så är mitt liv. Men nu har jag börjat leva och orkat lite och då ringer jag mina vänner igen

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam och tack för att ni finns här trots att jag inte alltid orkar vara så social


Kommentarer
Postat av: livsnjutare

Vad du gjorde mig glad genom att komma in till mig och hälsa på. Läser att du också är trött.

Här är ju en som också är väldigt trött från och till. Just nu känner jag mig ganska pigg. Jag låg ju inne och fick tre påsar blod så det är bättre. Har faktiskt bakat lite i dag ifall det kommer hem någon i morgon på morsdag.

Önskar dig en finfin dag i morgon och naturligtvis sen också.

Stor kram!

2010-05-29 @ 17:03:22
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2427
Postat av: Agath

Hej Lilltanta!

Även mig har du glatt med ett besök,vet du jag tror

solen har en stor inflytande på hur vi mår,jag märker det när jag tar mina promenader.Är det molnigt är det segt att gå,men skiner solen så är det så lätt att gå trots värken man har.



Ja man riktigt hör hur det knakar,igår när vi var på hemväg från Alingsås så stannade vi till ochj åt utanför Vårgårda,på Rasta,så hade hon ett glas med liljekonvalj ståendes framme vid disken,är det inte lite tidigt för jag minns jag hade det på min bänk i skolan på examen och violer och det brukar vara runt 8-10 Juni.Men att de var äkta kände jag för jag kunde inte låta bli att lukta på dem.ler

Jasså var det så kallt idag?,Jag har inte fått min promenad ännu.Men solen lyser från och till här i dag.

Kramar.



2010-05-29 @ 17:17:54
URL: http://agaths-kaksmulor.blogspot.com/
Postat av: Anette

Jag förstår precis vad du menar när det gäller att orka prata i telefon när kroppen värker, man vill dra sig undan allt och alla och bara få vara ifred men det är inte lätt för alla att förstå det har jag märkt. Jag har en moster som ringer en gång i veckan och frågar om jag har blivit bättre, visst hon är omtänksam men det känns lite jobbigt och när jag säger att det inte är bättre så säger hon: det är ju märkligt. :) Det är bara att bita ihop och gilla läget.

Ha det gott, kram!!!

2010-05-29 @ 19:58:54
URL: http://blogg.aftonbladet.se/396
Postat av: Anonym

Lillatanta, lilla Anette, så väl jag känner igen det du skriver. Att lyfta telefonluren går väl men att orka prata? Alla verkar så gräsligt hurtiga, dvs när jag nån gång pratar med någon. Jag har två goda vänner som hjälper mig ibland (sköter om mina rabatter mm, jättegoa) + en väninna som jag kan vända mig till. Så mina goda vänner i Bergslagen. Sen är det inte mer, förutom min "hushållsnära tjänst" som städar varannan måndag och "ledsagaren" varje torsdag. Vi uträttar ärenden, jag kan komma ner på stan, promenera lite. I övrigt ligger jag eller sitter här vid datorn och gläds över mina nätvänner :) Så roligt att du kan vara mer social nu. Hoppas det håller i sig.

Massor av kramar till dig!

2010-05-29 @ 22:38:02
URL: http://povanorrkoping.spaces.live.com
Postat av: rovie

Jag förstår precis hur du menar. Men det är nog svårt för andra satt förstå när de inte varit med om det själva, som med det mesta när man inte mår bra. Värk och annat.

Tråkigt att du varit så dåligt, men desto roligare att höra att du piggnat till igen.



Tack för din kommentar. Jag blev så glad när du skrivit hos mig.



Och ja, jag är en stor djurvän, du har så rätt. Värnar nog mer om dem än människor, för de kan ju inta prata för sig.



Hoppas ni får en fin Mors Dag med sol så ni kan spela

Kram på dig

2010-05-29 @ 23:57:09
URL: http://rovie.blogg.se/
Postat av: Hanna

sv: Oh.. förstår ju hur jobbigt det är för dig att inte orka med allt du vill göra. Men jag tycker inte att du ska va så lessen för det för du är ju världens bästast mamma :D <3

2010-05-30 @ 00:45:18
URL: http://litetkakmonster.blogg.se/
Postat av: Ninni

Vad kul att du är piggare nu igen. Jag vet precis vad du menar när du skriver att du inte ens orkar lyfta luren och ringa en vän. Det har jag svårt att hinna/orka med även om jag är relativt pigg nu. Värken i kroppen tar sitt av orken och mycket av huvet. Alla "måsten" och "vill" tar resten så det är svårt att hinna/orka mer för när de nära och kära fått sitt av telefonsamtal (jag har ju de mina en bit bort) så får sambon det som är över och det är han värd. Det är jobbigt att vilja mer än vad man orkar.

Jag tycker du är fantastisk med din familj och mor och syster som behöver dig och ingen kan kräva mer av dig än det.

Kram.

2010-05-31 @ 11:30:05
URL: http://ninni1960.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0