Allahelgonahelgen







Ja då var Allhelgona helgen redan förbi. Vi har haft en mysig helg .På fredagskvällen var vi bjudna till mamma på god mat. Hanna hade med sej sin pojkvän för första gången till henne. Han fick välgodkänt, en riktigt trevlig Simon har hon blivit tillsammans med.



Senare på kvällen hade Hanna en massa vänner på besök likaså Johannes. Mamma och jag tittade på idol de andra dissade oss. På lördagen skjutsade vi Maria till kenneln där hon jobbar ibland. Det var där ifrån jag var vovve vakt till Lille sir Benjamin Lika ful som söt. Oj vad jag blev kär.
 
Sen blev det matlagning och ljuständning på kyrkogården, lika vackert som vanligt. Vad är lite spöken och halloweenfirande mot denna vackra minnesstund. När vi kom hem fick vi strömavbrott i nästan två timmar. Super mysigt, allt var kolsvart ute och inne. Så det blev ljuständning igen.Vi samlades alla i vardagsrummet Johannes Natha, Maria, Kirre, Hanna, Simon Lillagubben och jag. ungdomarna förstod sig inte på myset, så de plockade fram sina mobiler spelade spel tutade och pep hihi. Men Maria tog ett par foton så ni kan se lite hur mysigt det var.

 
Söndagsmorgon var det att knata upp skapligt tidigt Flickorna sjöng i kyrkan, riktigt duktiga var de. På em. var vi bortbjudna. Ja som ni förstår var det en riktigt fullbokad helg så i går och i dag är det sängläge. Men jag är glad att jag fixade det. Så jag har något att skriva om men än att jag ligger i sängen och viftar på tårna.
Denna bild lägger jag upp som minne av min älskade Pappa som jag saknar så mycket


Kommentarer
Postat av: Inger på bloggen

Jag sliter som ett djur för att få till det i min blogg men det går framåt.

ser ut som du haft en bra helg



Kram från Inger på bloggen

2010-11-09 @ 18:10:13
Postat av: Mia

Vad bra att du orkade med allt fint i helgen

Nu får du ta igen dig

Ha de så gott Kramar Mia

2010-11-09 @ 18:12:00
Postat av: Ninni

Vad skönt att du orkade vara med och fira helg! Även om du får ligga efteråt så kan det ju vara värt det när du fått göra något mysigt och trevligt.

Vilken söt liten hund...

Ha det gôtt! viftar med tårna till dig

Kram.

2010-11-09 @ 18:56:22
URL: http://ninni1960.wordpress.com
Postat av: Karin

Jisstaness, va mycke jag hade att läsa här. Det var ett tag sedan ska du veta. Det är nog bara vi i vår ålder som tycker det kan va mysigt med elavbrott. Fast jag ska nog erkänna att jag blir lite less om den blir borta länge. Nåja, det blir nog alla. Vet inte om du är inne och läser hos mig på NattUgglan men du är välkommen när du vill. Kram så länge !

2010-11-09 @ 23:46:37
Postat av: Britten sa

jag blev också kär i SIR Benjamin

2010-11-14 @ 16:06:05
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: ewa

Såja så hittade jag dig igen, denna gång via Iris. Här är stora förändringar på gång, så mitt i turbulensen försöker jag att hålla reda på mig själv och få lite utfört.

kram ewa

2010-11-16 @ 12:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0