Lyckan i livet




Ja så var det nog dags att ge sig på bloggandet igen.

Har varit sugen många gånger men vänt i dörren.

Men nu har jag så mycket som virvlar runt i mitt lilla huvud som jag vill ha ordning och reda på. Både gott och ont så som det är i livet.

I det stora har väl inte så mycket hänt, samma hus samma gubbe alla barnen hemma i huset hunden lever värken värker. Ja det mesta är som det brukar. Men visst händer det en massa i mitt liv varje dag. I dag t.ex. har jag satt Hanna på bussen till Värnamo för att hälsa på en kompis Simon. Tänk ungen år 18 ändå oroade jag mig. för att hon skulle hamna fel ta fel buss i bytet glömma sig själv och väskan tappa bort biljetten ojoj mycket kan hända. Men det gick bra. Hon höll på att glömma väskan men det var visst någon skyddsängel som räddade henne där. Nu är hon framme och ansvaret är Simons, lycka till grabben med min klumpeduns som ramlar trillar snubblar och glömmer men har en ängels hjärta. Ja tänk vad lycklig jag är över mina barn. Kommer ihåg den översvallande känslan när de var nyfödda, den enorma kärlek lycka som är obeskrivbar om man ej upplevt den. Tänk att den sitter kvar ännu fast min förstfödde Johannes är 20 år nu. Samma överväldigande lycka och kärlek kommer över mig när jag ser på dem. Min lycka mina barn. Så glad och tacksam att jag fått och får uppleva dem. Snyft nu blev jag riktigt rörd. Ja jag har fler lyckor i livet Lilla Gubben, vovve Nellie, huset, mina vänner, datorn hihi. Ja listan kan bli enorm. Eftersom jag blev så nostalgisk över mina små stora barn sätter jag in ett foto som är ca 15 år gammalt. Visst är de rara.


Kommentarer
Postat av: Doris

Underbart fint foto på dina barn !

Ja, tiden flyger iväg, i januari blir min förstfödde 30 år !!

Önskar dig en skön helg.

Kram

2010-10-30 @ 01:25:18
URL: http://farmordoris.wordpress.com
Postat av: Agath

Hej Lillatantan!

Så ljuvliga dina barn är,man lever på minnen

det är väl därför man tar korten på dem.



Ja det är längesen jag hörde av dig jag har för mig att jag skrivit kommentar eller det var hos dig det inte fastande hos,ja det ger sig.



Tandläkaren är ett dyrt kapitel,jag tycker det skulle gå på högkostandskortet som man har i läkarvården,för det är ofantliga summor man får ut med.

Jag önskar dig en trevlig Lördag.

Kramar.

2010-10-30 @ 17:36:03
URL: http://agaths-kaksmulor.blogspot.com
Postat av: Agath

Lillatanrtan!

Fick du inte min kommentar?

Kramar

2010-10-30 @ 17:43:24
URL: http://agaths-kaksmulor.blogspot-com
Postat av: Pova

Söta små barn :) Men de är söta fortfarande, ju!

Du skrev i våras att du skulle opereras i höst. När tycker sjukvården att det är höst? För inte har väl du opererats än?

Bamsekram, Pov

2010-10-31 @ 02:23:42
URL: http://povanorrkoping.spaces.live.com
Postat av: Pova

Söta små barn :) Men de är söta fortfarande, ju!

Du skrev i våras att du skulle opereras i höst. När tycker sjukvården att det är höst? För inte har väl du opererats än?

Bamsekram, Pova

2010-10-31 @ 02:24:15
URL: http://povanorrkoping.spaces.live.com
Postat av: Ninni

Jag vet precis hur du känner när du beskriver din lycka för dina barn mm. Jag blir också rörd av lyckan då jag tänker på den. Vilken otrolig tur jag haft i livet som har mina barn, min sambo och mina föräldrar och bröder. Tack vare dem orkar jag ta att jag har värk och elände - vad skulle jag gjort utan dem? Grävt ner mig?

Oron för barnen finns nog kvar hur gamla de än blir. Mina barn är alltid mina barn även den dag de fyller 50. :-)

Kul att du börjat blogga igen!

Kramen!

2010-10-31 @ 14:52:24
URL: http://ninni1960.wordpress.com
Postat av: Litet Kakmonster - Hanna

ursöta :D hihi! Jag va duktig i helgen faktiskt! ;)

2010-11-02 @ 00:19:30
URL: http://litetkakmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0