Tidernas råttjägare det är jag det


Tidernas råttjägare det är jag det. Ojoj vad jag springer och jagar dem runt i hela huset. Stora är det och de gömmer sej bra, men ibland springer de över hela golvet. Ja till och med flyger fram. De är många och inte hjälper råttfällor på dem, nä här gäller det att få till tyngre artilleri. De finns i varje rum i den minsta lilla vrå och skrymsle. De är tysta som möss fast de är råttor. Jag ber hela familjen hjälpa till men det slutar oftast med att det blir jag som får ta upp jakten själv. Jag far genom hela huset på jakten in i alla vrår. I dag hade de ätit sej tjockare fetare och större än någonsin.
 
Inte ens hundarna vågade hjälpa till. Hualigen!

Men jag har aldrig blivit biten trots att jag tom. fångat dem i nypan. Jag gillar dem inte alls.

Men det Finns dem som gör det har jag hört. Som har hela huset fullt med råttor och trivs med dem.

Jag hatar dem. Inte en enda vill jag ha. Men det verkar omöjligt i detta hem. Hur mycket jag än jagar dem. Men jag har en trogen hjälpare i jakten han är en kär kär vän Snabeldraken. Den är de rädda för kan ni tro han äter upp dem med ett mmmmmmmmmmmmmroooorrrrr.

Just nu tror jag att de flesta är utjagade men jag vet om jag bara börjar flytta på bokhyllor och möbler så har de redan skaffat sej en hel hög med ungar och i morgon får snabeldraken och jag ta ett varv till. Ja du har nog gissat rätt för länge sedan det är dammråttor jag jagar


Kommentarer
Postat av: Mormor Nitha

De finns hos mej också ;-)

Ha en underbar helg ♥

Tantkramen kommer H Ä R !

2011-04-08 @ 17:58:31
URL: http://nitha1940.wordpress.com/
Postat av: Hanna

Haha ^^

2011-04-08 @ 23:57:30
Postat av: Doris

Underbar läsning ;-).

Önskar dig en skön råttfri helg, kram.

2011-04-09 @ 04:55:03
URL: http://farmordoris.wordpress.com
Postat av: Ninni

Jag för också en ständig kamp för att försöka vinna över dessa råttor men det känns som en hopplös kamp. Jag tycker heller inte om dessa råttor och jag är dessutom allergisk emot dem.

Vad kul du skrev om det här. :-) Kul att läsa.

Kram.

2011-04-09 @ 15:46:19
URL: http://ninni1960.wordpress.com
Postat av: Maria

Men haha. Jag låg och var rädd dör råttor när jag sov på övervåningen för jag såg att du skrivit något om råttor, trodde dem fanns där uppe ju. :(

2011-04-09 @ 20:12:28
URL: http://mharya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0