KATTAstrof

Oj oj oj en sådan KATTAstrof

Vad har min vovve Nellie nu ställt till med. Maria jag och min mamma var på en lugn och skön skogspromenad.

 


Min mamma

Nellie som alltid går okopplad i skogen gick fint bredvid som alltid. Tills det var ca 20m kvar till bilen. Som en blixt for hon in i skogen och började skälla. Maria gick bort för att se vad som stod på. Jo långt upp i en smal men väldigt hög tall satt en underbart söt liten katt. Inte en gren på tallen hur katten tagit sej upp har jag ingen aning om.  Klättrade väl i panik när vovve nellie kom farande. Oj oj flera meter upp sitter katten. Vad gör vi nu sa vi. Vi bestämde oss för att åka och handla och sen åka tillbaka för att se om den satt kvar. Efter en timme kom vi tillbaka och så klart att katta kräket satt kvar. Snacka om att den såg eländig ut. Ja vad skulle vi göra ,vi åkte hemåt för att åka förbi brandstation för att fråga. Men jag sa inte att det var min vovve som jagat upp katten .

Man måste väl inte berätta allt. Men de sa att inte förrän det gått en vecka gör de något.

EN vecka !!!!!

Jag som har så dåligt samvete redan för katt stackaren. Ja inte räcker våra stegar till och lillatanta med mor och dotter kan då inte ta sej upp så högt. Ringde lillagubben som är ute med 7 grabbar och mekar, de lovade att åka förbi senare för att se vad de kan göra. Stackars missen.

Ingen bra dag i dag. Den började med en ny tandläkarrunda en super infektion  där jag drog ut tanden. Ser ut som om jag har påssjuka, men nu har jag fått penicillin så det ska väl vända. Men aj vad ont det gör Stackars mej



Någon som vet hur man räddar katter ur träd??

Kram och tack för att ni finns


Kommentarer
Postat av: Pova

När vår ungkatt satt högt uppe i en tall, ditskrämd av en ouppfostrad schäfer (alls inte av en snäll vovve som Nellie) så tjatade jag mig till att brandkåren kom... De var jättebussiga och "tog det som en övning", annars hade det kostat en hel del. Katten klättrade längre upp när en brandman skulle fånga den. Så brandmannen säkrade toppen av tallen med ett rep och sågade sen av toppen. Ner hoppade en vettskrämd grå liten tuss! Gömde sig hos grannen tills det var lugnt ute. Kom in när jag lockade, upp i övervåningen, ställde sig med tassarna på fönsterbrädan och tittade nervöst ut: "Var är hunden, hjälp, var är den?" Efter det var hundar hans stora fiender - utom grannens gamla pudel ;)

Hur man annars får ner katter vet jag inte. Hoppas den kan ta sig ner själv.

2009-08-31 @ 23:49:43
URL: http://povanorrkoping.spaces.live.com
Postat av: britten...

näää men stackars dig och stackars kisse..men jag tror nog att den tar sig ner när det lugnat sig runt den..hoppas det i alla fall..kram

2009-09-01 @ 10:04:43
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Åsa

Nämen fy på dig Nellie!!! Man jagar väl inte upp oskyldiga katter i träd heller!! Tur att inte hundar kan prata och skvallra till brankåren....

2009-09-01 @ 22:12:36
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Åsa

Nämen fy på dig Nellie!!! Man jagar väl inte upp oskyldiga katter i träd heller!! Tur att inte hundar kan prata och skvallra till brankåren....

2009-09-01 @ 22:14:40
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Hanna

Haha stackars kisse ^^

2009-09-01 @ 22:58:42
URL: http://litetkakmonster.blogg.se/
Postat av: Doris/doje

Hoppas att katten har lyckats komma ned ...

Och jag hoppas verkligen att din infektion har börjat ge med sig !!

Sköt om dig !

Kramar, Doris

2009-09-03 @ 03:44:37
URL: http://blogg.passagen.se/doje/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0