Sluta oroa mej


Var hos veterinär med Nellie i går. Hon har ont i sitt vänstra bakben i knäet, tyvärr kanske också i sina höfter. I går fick hon ett starkt lugnande medel som gjorde att hon mer eller mindre sov. De röntgade knän och höfter. Hanna var med mej som bär hjälp och moraliskt stöd. För oj vad vi båda oroade och larvade oss med vår älskade hund. Tänk vad man älskar dem. Nellie var panikslagen de böjde och drog i benet det gjorde ont. Men summan av det hela var att det gick bra och att vi fick en mycket drogad hund med oss hem. Sov hela eftermiddagen och kvällen eller stirrade förvirrat omkring sej.Mammas Lilla vovve.
 I dag ska vi få svar på röntgen och hur de ska gå vidare.

 

När jag gick och lade mej på kvällen slog det mej hur mycket glädje denna hund har gett oss. Hur tacksamma vi borde vara för allt hon ger. Jag tänkte överhuvudtaget på hur lätt det är att man bara fokuserar på problemen runt sej och glömmer att njuta av allt det fina vi har just nu i dag. Det är så lätt att man fokuserar på problemen man har framför sej i stället för att njuta här och nu.

 Jag kommer ofta på mej att leva i framtiden och dess eventuella problem i stället för att njuta nu.Just nu i dag har jag min familj runt mej just nu i dag mår Nellie bra Just nu i dag har vi pengar till maten och hyran (vi har det svårt ekonomiskt)
Ofta när man lever så tänker man på bekymren som ligger framför. Men i alla fall jag borde mycket mera njuta av nuet. Ta en dag i taget. Inte kan jag oroa mej för det som ligger framför, speciellt inte det som jag ändå inte kan göra något åt.I bibeln står att oron inte kan göra ditt liv det minsta längre än vad det är. Det stämmer ju bra. Oro för vad som kommer att hända förändrar ju inte mitt liv ett dugg. Förresten nästan inga av mina farhågor slår ju in. Jag har alltså oroat mej i onödan.

 Hmm ja detta är en Litentants tankar för dagen. Att jag borde leva mer i nuet än att leva i framtiden som inte ens är här med sina problem som kanske inte ens slår in. Att jag borde stänga av alla orostankar och bara njuta av allt det som jag har som är bra runt mej.

Jag borde vara mycket mer tacksam än jag är. Fattar ni mitt virr varr hihi. Hoppas inte ni blev förvirrade


Kommentarer
Postat av: Doris

Håller tummarna för Nelle,om det t.ex. är gikt kan hon ju få medecin för det.

Förstår såå väl ditt "virr varr" ;0).

Sköt om dig !

Kramar, Doris

2010-04-28 @ 10:10:27
URL: http://blogg.passagen.se/doje/
Postat av: Pialotta

Jo men visst borde man sluta oroa sig.. men det är så himla svårt ibland. jag brukar ta dagen som den kommer I Tiden lagom så där, men visst finns det en inre stress .. beroende på vad det handlar om.

Hoppas det går finemang för din vovve.. Min dotters Golden gick igenom en stor operation för några veckor sedan, då hon opererades och tog bort det mesta vad gäller kvinnlighet.. hon är gammal nu, men så pigg och alert hon är nu efter op-n ..

Kutar betydligt snabbare och eftersom de bor en bit från havet.. så är lyckan för Wilma Walter att få busa i vattenvågorna:)



Ha de gott.. kul du hörde av dig Lilla Tantan:)

2010-04-28 @ 14:36:52
URL: http://caffepaus.blogg.se/
Postat av: Thessan

sv. Tack så mkt! ja den glassen va det inte nåt fel på =)

2010-04-28 @ 15:27:28
URL: http://thessansamigurumis.blogg.se/
Postat av: Karin

Visst är det så att det är lättare att se svårigheter och elände än att ta till vara på nuet. Hoppas att det inte är ngt allvarligt med Nellie. Ibland bävar jag för den dagen det händer Molly ngt men när jag får de tankarna så försöker jag tänka på att ge henne ett bra hundliv vilket hon oxå får ist. Kram på dig och som ordspråket säger: Oroa dig inte för morgondagen, om två dar är den över och då har man ist nya.

Mitt nya motto har blivit: Det ordnar sig alltid på det ena eller andra viset.

2010-04-28 @ 17:26:07
Postat av: Anki N

Men vad skoj att du tittade in hos mig. Jag har faktiskt tänkt på dig ibland. Ja, jo vi har ju bloggat förr du o jag, då hade jag space..eller ja de finns ju kvar men ingen skriver där. Har ändrat min blogg i takt med förändringarna i livet så att säga. Anki Samlare en urvuxen fembarnsmamma...minns du?

Du hade oxå space då o försvann du med.

Kul att finna dig igen,

Kramiz Anki N

2010-04-28 @ 20:28:38
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: fia

Så klart man förstår att du oroar dig och att det är svårt vissa dagar att leva i nuet.

Jätte kul att du tittade in hos mig ,Tycker mig känna igen namnet på bloggen din men kan förall del ha fel ifall inte så är det jätte kul i vilket fall som helst att få nya blogg vänner.

kram .

2010-04-28 @ 20:35:35
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Nitha

Inget virrvarr jag förstår precis hur du känner det jag är likadan..har du nog märkt..väldigt svårt att inte oro mej för saker och ting....Hur mycket jag än försöker ändra mej så går det inge bra....

Hoppas det inte är nåt "stort fel" på fina Nellie.

Tantkramen kommer H Ä R

2010-04-28 @ 21:25:14
Postat av: britten sa

Hur går det har du fått något svar ännu...det är lite drygt en månad nu sen vi fick säga adjö till min älskade Moffi....och fortfarande gråter jag när jag tänker på honom...en hunds kärlek är så gränslös...hoppas allt går bra

2010-04-28 @ 22:15:28
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Victor

Hoppas att Nellie kommer bli bra igen och att det inte är något allvarligt. Du har rätt i att man inte ska oroa sig för saker hela tiden och det är onödigt att göra så. I alla fall så ber vi här att den Heliga Modern kommer vaka över Nellie, dig och familjen Carlsson :)

2010-04-30 @ 00:55:34
Postat av: Fläskdansen

Hej! Välkommen tillbaka i "gänget"! Förstår att du haft det tufft och då finns inte orken för allt som man skulle vilja. Det är mänskligt.



Tack för din kommentar hos mig, kul att du hälsade på!



Jag har också varit väldigt off i perioder, men viljan att blogga har funnits där hela tiden, bara inte förmågan eller orken. Vad det nu beror på. Livet kanske?



Det viktigaste är att man inte känner någon press så att det hela blir negativt, för det ska ju vara lustfyllt och kul. Man skriver om och när man vill!



Ha det gott och lycka till med lilla Nellie!

Kram!

2010-04-30 @ 08:26:46
URL: http://flaeskdansen.wordpress.com
Postat av: Thessan

Hoppas du har en mysig valborg! kram

2010-04-30 @ 21:39:41
URL: http://thessansamigurumis.blogg.se/
Postat av: Hanna

inte rolig dag hos veterinären >.<



DU har helt rätt i det du säger!

2010-05-01 @ 01:36:09
URL: http://litetkakmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0