kaos hos Carlssons


Turbulent in och ut och kaos hos Carlssons .
Ja precis som vanligt med andra ord.

Men jag hann i alla fall med
hammocken
Badet
Utflykt med Nellie och Hanna

 

Annars så blev det mest uppochner med planerna precis som det brukar vara i livet.Min syster blev riktigt dålig och ligger på infektions avd en riktigt allvarlig infektion i hela kroppen, Hon har en immunbristsjukdom så varje liten infektion kan vara riktigt farlig Monikas dotter Sofia hade praktik i restaurang och skar av en bit av fingertoppen. Mamma fick ett nervöstsammanbrott . Det blev nog för mycket oro efter pappas död. Maria åkte på konfirmationsläger och blev sjuk. Som tur var hade hon storebror Johannes i Kisa 2 mil därifrån som kom och räddade henne. Så hon fick sova hos Johannes flickvän Nathalie som bor där. Men allt detta har vi rett ut nu och livet bjuder på nya överraskningar, hoppas på bättre sådana denna vecka. På söndag ska Maria konfirmeras så då hoppas vi på fint väder och trevligt humör. Hoppas att det blir varmt så man kan sitta ute i uterummet då.

Jag var hos doktorn i går och fick reda på att jag ska opereras i höst. Blev glad och lite orolig på samma gång. Så skönt att det ska bli av. Det blir en stor operation sa doktorn av ett brock jag har på matstrupen.Men jag klarar inte av det längre kan knappast gå den minsta promenad för svår kramp i bröstet. Vill inte opereras mera ggr har gjort det 4 ggr tidigare i magen av olika orsaker. Men orkar inte ha denna värk heller längre så det blir nog bra när det är gjort.

Hmm detta blev visst en riktig sjuk blogg ,men sånt är mitt liv hihih Man skriver ju det hjärtat är fyllt av. Så det är bäst att jag skriver att jag är vid gott mod nu när min syster, mamma, systerdotter och dotter är på bättringsväg igen

kraaaaaaaaaaaam


Kommentarer
Postat av: Agath

Hej lilltantan!

Jo men så blir det inbland,att ha bråck på matstrupen är ju 7 resor värre än mitt,skönt att du ska bli opererad,men man är ju alltid orolig vad det gäller de organen än en sketen liten tumme som jag har.



Ja det verkar inte vara någon slut på det hela

ja så sant så,det är väl besvikelserna som aldrig tar slut.Ja vi får se hur detta stödet

fungera det kan knappast vara sämre än mitt lindande bandage.Sen fick jag en slags tång för att öppna mjölkpaketen med,och en bok som jag kan beställa olika hjälpmedel.

Jag önskar dej en trevlig helg.

Kramar.

PS:Får jag sätta in din länk hos mej?DS:

2010-05-12 @ 17:09:26
URL: http://agaths-kaksmulor.blogspot.com/
Postat av: Agath

jag skickade en kommentar,men den fastnade inte

eller måste du godkänna den först?

Kramar.

2010-05-12 @ 17:12:24
URL: http://agaths-kaksmulor.blogspot.com/
Postat av: Agath

Lilltantan!

Det såg jag inte haha

OK då gör jag det.

Kram



2010-05-12 @ 17:40:16
URL: http://agaths-kaksmulor.blogspot.com/
Postat av: Nilla

Ja de är ju så ditt liv eller våra liv ser ut.Vad skulle man annars skriva om.Men de är ju knappt man vet vad ett liv utan sjukdomar ÄR ;) Önskar dig lycka till med ALLT Nette vännen du vet att jag finns här <3

2010-05-12 @ 18:17:12
Postat av: Lisa

Hej, kul att du kikade in igen trots att det strulade sist när jag skulle godkänna din kommentar. Jag läste här om ett motorgäng och jag blir ju nyfiken då och undrar om det kompisar till era barn som är det här gänget eller är det ni själva??? Verkar vara en bra grej att dom hjälper andra med trasiga motorproblem och får betalt för det, är det ungdomar så lär dom ju sig från grunden att hjälpa andra samt att pengar har ett värde osv...

Hit kommer jag snart igen till denna mysiga o trevliga bloggen.

2010-05-12 @ 18:47:33
URL: http://villafarmen.se/blogg
Postat av: rovie

Det var mycket tråkigheter på en gång. Hoppas alla blir bättre snart.



Jag har inte kommit in på din blogg på ett tag och när jag väl gjorde det sist så gick inte kommentaren skicka iväg. Nu hittade jag dig hos Livsnjutaren och klickade mig därifrån.

Jag har alltså inte glömt dig.

Ha det gott och trevlig helg.



Nu trycker jag...

2010-05-13 @ 00:21:16
URL: http://rovie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var mycket på en gång. Låter bra i alla fall att dina anhöriga är på bättringsvägen. Operationen förstår jag att du är orolig för, men tänk så skönt när den är gjord! För du måste ju kunna få röra på dig, promenera med Nellie och så där.

Ska be att det blir sol och vackert på söndag för Marias skull. Är väl lite tveksamt vad jag kan förstå.

Varmaste kramarna till dig och hela familjen,

Pova

2010-05-13 @ 04:32:08
URL: http://povanorrkoping.spaces.live.com
Postat av: Pillan

kikar in för att önska er en trevlig helg!!

Fin den är din nya header!!

kram Pillan

2010-05-13 @ 13:21:20
URL: http://blogg.passagen.se/pernillalarsson
Postat av: livsnjutare

Ja det var värst vad ni har råkat illa ut, men skönt att det går på rätt väg igen. Jag har brock på magmunnen, så det är väl inte riktigt detsamma? Jag hoppas verkligen att det ska gå bra för dig.

Tack för att du hälsade på hos mig!

Önskar dig allt gott!

Kram!

2010-05-13 @ 17:07:30
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2427
Postat av: Doris

Du milde vad ni har råkat ut för mycket otäckt den sista tiden, hoppas verkligen att det lugnar ned sig nu ...

Förstår att du inte är så pigg på en operation till men du verkar ju vara mycket besvärad av detta ...

Sköt om dig !

Kramar, Doris

2010-05-15 @ 17:27:19
URL: http://blogg.passagen.se/doje/
Postat av: Hanna

inget roligt alls.. :(

2010-05-17 @ 23:35:48
URL: http://litetkakmonster.blogg.se/
Postat av: Karin

Kikar in här på din fina blogg. Gör du alla animationer själv ? Här är det grått idag efter gårdagens regn och åska. Känns så friskt i luften så det gör inget att det är grått. Ja du, stora Op är inget man ser fram mot men vi har duktiga kiruger i vårt land så det kommer att gå så bra. Förstår ändå din oro. Ha en bra dag och var rädd om dig ! Kram !

2010-05-18 @ 11:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0