Överaskning







Halloy

Ja nu är helgen slut och en ny blankvecka full med nya nöjligheter ligger framför oss. Tänk att jag kan bestämma en hel del av vad som ska hända då. Tror jag ska försöka överraska mej själv med en rolig sak varje dag. Hmm tror jag ska skriva en lista om vad det kan vara. Tex.

 *Ta ett extra fint relaxbad  i badkaret,

*Köpa mej en blomma att plantera,

*kanske plocka vårblommor med en god vän,

*Bjuda en god vän på kaffe,

*överraska familjen med något extra gott,

*Ligga minst en timme i hammocken om det är sol och lyssna på     bokband,

* Ta en picknick med Lillagubben och vovve Nellie.

 

 Har ni flera förslag för jag kan ju fortsätta nästa vecka med att överraska mej själv hihi. Jag ska göra ett försök ska berätta hur det går.Hoppas det är någon mer som hänger på och gör små överaskningar till sej själv.

Det som föresten var glatt överraskande var svaret på Vovve Nellies röntgen. Inga synliga skelett skador, men ett riktigt glappande knä. Så nu ska vi börja på rehabilitering, tror det blir simning . Så skönt att det inte var mera, men nu måste vi förhindra så att det inte blir skador och få musklerna runt knät styrkta så hon fort får bort värken den stackaren.

Föresten har vi haft en riktigt skön slappar helg . I dag har vi suttit ute i trädgården och grillat korv Min mamma och syster var också med. Riktigt mysigt men lite isande vindar tur att det finns lä och filtar . Men snart slänger vi bort dem med och tar på shortsen. För nu är det vår
Kram och tack för att du finns


Kommentarer
Postat av: Doris

Så skönt att Nellie ska kunna få bot för sitt onda !

Låter som dina överraskningar för dig själv även kommer att bli glada överraskningar för resten av familjen ;o).

Sköt om dig !

Kramar, Doris

2010-05-02 @ 18:10:49
URL: http://blogg.passagen.se/doje/
Postat av: Nilla

Stackars Nellie vovven men då hoppas jag simningen gör henne gott :Och vilken mysig vecka du ska ha min vän/Nilla

2010-05-02 @ 19:04:42
Postat av: Pova

En sån kul idé att bestämma roligheter för var dag. Kanske man skulle ta efter.

Skönt att Nellies knä går att träna upp. Såg en artikel om en katt som behövde simträna. Han hjälptes upp, hoppade i, simmade stäckan, tog sig ur, GICK SJÄLV TILLBAKA för att simma mer! Sådär 5-6 sträckor, sen ansåg han det räckte för då gick han till matte!

Få nu se vad Nellie tycker om simmandet, men hon gillar ju vatten.

Maj-kramar, Pova

2010-05-02 @ 22:45:40
URL: http://povanorrkoping.spaces.live.com
Postat av: Ninni

Att ge sig själv överraskningar och glädje i vardagen var en kul idé. Undrar vad jag själv ska överraska mig själv med?

Bra att Nellie får träning mot sitt onda och hoppas hon får badträning för sånt hjälper - det vet jag av egen erfarenhet. :-)

Att oroa sig för morgondagen/framtiden är ett onödigt oroande. Man ska ta en dag i taget har jag fått lära mig av min kära sambo. AA använder det tankesättet och det är faktiskt väldigt bra. Jag vet dock vad dålig ekonomi innebär och det är svårt att inte oroa sig då. Jag var ensam med tre barn i några år och dessutom sjukskriven/sjukersatt och nog fanns oron där för hur jag skulle få pengarna att räcka. Men till mat och hyra hade jag i alla fall och det är ju det viktigaste. Semestrar och resor fanns det inte utrymme till och inte heller att gå ut och äta eller annat som satte guldkant på tillvaron. Men vi tog oss igenom de åren tillsammans ungarna och jag och de åren har lärt mina barn att leva på en liten peng vilket de haft nytta av när de varit arbetslösa och knappt haft till mat och hyra så det har inte varit bortkastade år. Sen lärde de sig att uppskatta små guldkanter i livet och att materiella ting inte är det viktigaste i livet.

Idag ska jag ge min dag en guldkant genom att åka till min äldsta dotter och hjälpa henne med den nya bärbara datorn som hon kunnat köpa nu när hon fått jobb efter över ett år utan ett endaste litet jobb.

Ha en bra dag!

Kram.

2010-05-03 @ 07:58:00
URL: http://ninni1960.spaces.live.com/
Postat av: Anki N

Små söta överraskningar till sig själv o andra nära o kära är inte helt fel. Överhuvudtaget är det bra när man kan tänka lite på sig själv då och då - de e vi värda!!



Önskar en skööööööön vecka då med många små överraskningar till dig

2010-05-03 @ 10:14:15
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Agath

Hej Lilltantan!

Roligt med nya ansikten.



Tack för din uppmuntran det betyder mycket.



Så du har sådana blå i din trädgård,det är svårt

att googla sig fram vad det kan vara.

Jag önskar dej en trevlig Tisdag för Måndagen är ju snart till ända.

MVH//Agath.



2010-05-03 @ 23:22:37
URL: http://blogg.passagen.se/agath
Postat av: Fläskdansen

Så skönt med positivt besked från röntgen, det där verkar ju fullt möjligt att få bukt med. Håller tummar!



Vilken fin idé det där med att göra något kul varje dag. Och det behöver som sagt inte alls vara något jättestort, utan små godbitar bara.



Hörde på TV igår att de människor som är mest lyckliga är de som är mest tacksamma, d v s de som förmår att uppskatta de små glädjeämnena i livet.



Det stämmer!



Kram!

2010-05-04 @ 07:44:30
URL: http://flaeskdansen.wordpress.com
Postat av: Agath

Hej Lilltantan!

Såg att min bloggadress är fel jag är ju inte kvar

på passagen.

Jag önskar dej en trevlig Tisdag.

MVH//Agath.

2010-05-04 @ 13:26:33
URL: http://agaths-kaksmulor.blogspot.com/
Postat av: helga

Tack för din kommentar hos mig :)



Vad klokt att göra en sån måbra-lista...



Ha en fin dag idag!

2010-05-05 @ 10:08:12
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0