Livets Mirakel


Ja då var den här veckan till ända. Hualigen vad fort det går, speciellt helgerna. Vi har varit hemma i helgen i går räfsade vi och eldade ute. Så skönt trots att solen inte ville titta fram.

Sen kom många vänner förbi på lite fika i trädgården även min syster hennes son och dotter och min mamma. Kul när vänner bara tittar in. I dag har jag sovit änge varit ute en stund innan regnet . Men min syster Monika och jag satt faktiskt kvar på altanen en bra stund trots regn utanför så varmt och skönt. Men sen gjorde vi taco och det var gott det med. Nu lite vila vid datorn.


I morgon börjar en ny vecka med nya blanka blad att fylla i våra dagböcker. Tänk vilket mirakel det är egentligen. Att vi får en ny morgondag. Det är så lätt att ta allt för givet. Det kunde ha varit jag som fått cancer och inte klarat mej eller det kunde ha varit något annat som drabbat mej. Men det är verkligen ett mirakel att jag ska få uppleva ännu en vår en ny morgondag.

Jag tänker på den cancer drabbade småbarnsmamman som bloggat om sitt liv som nyligen gick bort. Hennes önskan var att få uppleva ännu en vår. Hon fick inte det. Men det får du och jag. Vi får uppleva ännu en morgondag ännu en vår. Visst är det väl ett mirakel i sej. Tänk att få se hela naturen vakna till liv på nytt. Jag älskar våren. Den ger liv och hopp. Men jag vill försöka att se den på ett nytt sätt vara mer tacksam över det fina jag fått. Ännu en dag ännu en vår. Ännu flera dagar med dem jag älskar. För nog har jag lätt att ta allt det goda för givet. Nog har jag lätt att ibland mest se det som inte är bra och glömma att varje dag är ett mirakel. Så nu bläddrar jag fram nya blanka blad jag vill fylla med tacksamhet i min dagbok


Kommentarer
Postat av: Litet Kakmonster - Hanna

mycket bra skrivet :)

2011-04-03 @ 23:33:26
URL: http://litetkakmonster.blogg.se/
Postat av: Anki

Hej lilla du...så äntligen fick jag ett litet livstecken. Man blir alltid lite orolig o undrande när man vet att någon ska opereras eller är sjuk o bloggen liksom blir tyst.

Vad fint du skriver och visst är de sant. Om alla bara kunde inse hur mycket det betyder att vakna varje morgon, att kunna stiga ur sin säng själv, att få njuta av våren o glädjen, stället för att gnälla över småsaker som otroligt många människor gör. En del gnäller till och med för de får stå i en kö 3 minuter...pust.



Kramiz Anki

2011-04-04 @ 09:31:47
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Ninni

Ja, nog tar jag allt för mycket för givet också. Kommer på det ibland och nog är jag tacksam för varje ny dag jag får uppleva men borde nog känna mer tacksamhet än vad jag gör. Försöka att leva för dagen och ta till vara på vad just denna dag har att ge.

Kram.

2011-04-04 @ 10:48:17
URL: http://ninni1960.wordpress.com
Postat av: Doris

Det gör stor skillnad med positivt tänkande ;-)

Sköt om dig !

Kram

2011-04-06 @ 02:24:42
URL: http://farmordoris.wordpress.com
Postat av: cw

ja du det är så lätt att man glömmer bort det som man har omkring sig och bara tar det för givet. Det är väl mänskligt men det är bra att påminna sig ibland om att vara tacksam och uppskatta allt.

Har läst ikapp mig lite nu:)))

Ha det gott KRAM PÅ DIG

2011-04-06 @ 19:02:58
URL: http://www.whattheheckkappens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0