vad gör Lillatanta nu då



VAD GÖR LILLATANTA NU DÅ




Jo hon har mest stressat runt och gjort allt och inget. Hamnade i en stressperiod i mitt liv. Så dumt så dumt men jag gör det gång på gång. Ser alla måsten som ska göras gör och gör och gör fast jag inte orkar . Men jag har allt hunnit med lite mys jobb med som att måla en gammal stege och ställa mina penséer i kruka på. I dag när jag satt ute på verandan och lyssnade på fåglarna bubblade en vårglädje upp ur mej och en psalm som vi nog alla känner dök upp i mitthuvud här är de två första verserna

 

O store Gud, när jag den värld beskådar,
Som du har skapat med ditt allmaktsord,
Hur där din visdom leder livets trådar,
Och alla väsen mättas vid ditt bord.

 Då brister själen ut i lovsångsljud:
O store Gud! O store Gud!
Då brister själen ut i lovsångsljud:
O store Gud! O store Gud!

 När sommarvinden susar över fälten,
När blommor dofta invid källans rand,
När trastar drilla i de gröna tälten,
Vid furuskogens tysta, dunkla rand;

 

Ja ibland är vardagslyckorna störst i livet. Tur att man inte bara känner stress


Jag har knepat och knåpat med mina bilder igen ta gärna med dej eller gå in och se om du gillar någon
http://www.urp.se/nettetanta//bilder%20min%20grafik.htm
 Kram till dej som kommer hit till mej och läser

 


Kommentarer
Postat av: Hanna

superfina bilder har du gjort! ;)

2011-04-16 @ 19:22:19
Postat av: Doris

Du är jätteduktig på att göra bilder !

Sköt om dig !

Kram

2011-04-17 @ 02:25:51
URL: http://farmordoris.wordpress.com
Postat av: britten

den psalme sjöng vi på min fars begravning. Han älskade den. Har läst har inne nu en god stund. Fina bilder. .

2011-05-12 @ 00:11:28
URL: http://glitteroga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0