Duktig vovve


Ja nu börjar det att dra ihop sej till operation. Mest det som cirklar i mitt liv just nu. Att inte äta och fixa till jag ska iväg. Ja som sagt jag har ju opererats några ggr förut men aldrig planerade. Nu hinner man tänka och fundera men också att förbereda sek. i går slog jag på stort tig ett bad och rakade benen filade fötterna, ja man måste ju vara snygg.
 
Sen städar jag och grejar så familjen har något att stöka till hihi. Ja se mat måste de ha, det ska handlas och planeras så de klarar sej en vecka när jag är borta. Vad sa du? Att jag är en hönsmamma att de klarar sej själva. Men de är ju så små Johannes 20 år Hanna 18 och Maria snart 16. Hur ska de klara sej utan mamma . ja då pappa kaj ska vara hemma, men ändå. Nä skämt åsido de kommer klara sej bra. Men visst tänker jag med mat och planerar som den hönsmamma jag är. Jag är lite orolig för att aldrig vakna igen men det är bara dumma tankar som sveper förbi blixtsnabbt. Tror de flesta känner så inför en större operation. Jag tror den som kommer att ha det värst är vovve Nellie. Varje gång jag legat inne på sjukhus sitter hon i fönstret hela tiden vill inte äta och deppar. Mammas vovve det. Men jag måste skryta över henne lite eller över båda vovvarna. De är så duktiga att gå på promenad. Inget slit och drag. Jag är imponerad av Nellie i går gick vi på en liten väg och jag skulle gå över . Det kom inga bilar så jag knalla på. Men stop sa Nellie och satte sej ner. Först sitta och titta . det har matte lärt Henne att hon inte får gå över vägen innan vi suttit och kollat att det är fritt. Lika så att när det kommer en bil så går man långt in till sidan och stannar. Nu hör hon oftast bilarna före mej . Så hon kliver upp i snövallen ställer sej och väntar till bilen kör förbi. Duktig vovve va? Bouncy går det riktigt framåt med att bli rumsren ,två dagar utan olyckor nu så visst går det att lära gamla hundar sitta. Tycker att hon lärt sej otroligt fort på sina 3 veckor hos oss. Speciellt har hon lärt sej var maten finns och att det finns annat gott än hundfoder. Hmm lite matfixerad är hon allt. Men mat är ju gott.


Kommentarer
Postat av: Eva Sandström

Kram till dej med! Lycka till med operationen, tänker på dej.

2011-01-17 @ 15:39:36
Postat av: Inger på bloggen

Hej du min vän!!!!



Ja hönsmamma det har jag alltid varit och kommer alltid att vara. Min småttingar har hunnit bli 42 och 39 år gamla.

Du ska veta att jag både ber och tänker på dig nu inför din operation. Det går säkert bra. Men klart jag förstår hur du känner dig.



Lycka till önskar Inger på bloggen

2011-01-17 @ 18:50:07
Postat av: kristina Nygren

Lycka till med din operation det kommer alldeles säkert gå bra Hönsmamma har jag varit också o är fortfarande fast mina flyttat så fixar jag matlådor lite då o då när jag känner för det !

Nellie va duktig hon verkar vara på era promenader

jo, en sak till jag lånade" några änglar av dig till ett inlägg jag skall ha på bloggen snart !

kram kristina

2011-01-17 @ 22:48:57
URL: http://kickilinanygren.blogg.se/
Postat av: Pova

Nellie är bra duktig! Synd att hon inte kan förstå när du kommer tillbaka från sjukhuset. Men så glad hon kommer att bli.

Tänkte försöka förklara att du visst vaknar efter narkosen, men om det blivit en sådan där reflextanke som bara dyker upp, ja, då hjälper väl inget jag säger.

Var så säker på att jag ber för dig. Bön bär.

Kram

2011-01-17 @ 23:11:29
Postat av: Litet Kakmonster - Hanna

jag ska ta hand om allihooooop :) Nellie och Bouncy också <3 Det är lugnt =D

2011-01-18 @ 01:10:42
URL: http://litetkakmonster.blogg.se/
Postat av: Anki

Oh du ska opereras...jag önskar lycka till. Allt går säkert jättebra men, dina små barn får de nog kämpigt när du ligger på sjukhuset, hur ska de klara sig...fniss. Ja du undrar just hur många hönsmammor vi är här i världen.

Kramiz o lycka till på op.

Anki

2011-01-18 @ 06:57:49
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0