tack alla goa vänner


Tack alla goda vänner som har skrivit till mej här i bloggen och på facebook. Det värmer otroligt att veta att det finns någon som tänker på en och som bryr sej.

Tänk att flertalet av er har jag aldrig träffat men vi har blivit goda vänner här på spacet, en del har jag känt i flera år och det betyder så mycket för mej.

Ja mitt sociala liv är inte så stort utanför hemmet. Men vi har ju fullt hus jämt med alla ungdomar och även vänner som kommer på besök.

Min kropp tillåter inte så mycket periodvis mer än sängläge och småplock. Ja ibland kan man ju inte välja riktigt hur man vill leva utan lever ett liv i anpassning till kroppen: Ja för all del det finns många som måste leva livet anpassat till sin psykiska hälsa med. Men oftast så går de båda hand  i hand. Klart att jag mår mycket bättre psykiskt när kroppen orkar mer.


Som det att åka och handla se lite folk. Jag känner mej som en riktig människa då brukar jag säga. Kan gå flera veckor som jag inte kan klara sånt på. Tänkte på det när vi var och handlade julklappar, där kom tanter nä hmm unga damer i min egen ålder och bara svissade förbi med sina kundvagnar. Jag fick en avundsjuktanke, jag vill också orka gå och handla utan att ligga flera dagar efter. Jag hängde på vagnen genom svettig och värkbruten och damerna bara svissade förbi så naturligt som helst, klart att man orkar gå till affären. Tro inte att jag är glad för deras skull. Jag vill bara ha det lika dant.

Men visst tar vi mycket för givet i livet. Jag kunde då ha haft det mycket värre många lider då sjuresor värre i sina liv. Jag är så tacksam över mitt liv för jag har allt man i grunden kan önska förutom hälsan då. Ja visst kan jag önska mej mera pengar får inte ut mer än 5,600 kr i sjukpension så det är knapert. Vi har 4 ungar boendes hemma, visst vill jag ha nya gardiner, ny bil och husvagn. Men jag vet inte om det skulle göra mej lyckligare. Fast visst skulle oron försvinna för hur pengarna ska räcka månaden ut. Har vi till mjölk, bröd osv osv. Hmm nu nästlade jag in mej. Klart livet skulle vara enklare.

Men jag har ändå allt som jag behöver friska barn en älskad make två halvtokiga hundar och en massa kärlek och glädje i huset, det räcker långt det.

Ja just nu ligger jag faktiskt med en eländig influensa hostar, nyser feber och så enormt hes. Kaj har rena semestern för han får bara vilopaus från mitt rika tal när jag är riktigt hes eller när jag ligger på sjukhus. Ja se jag föddes visst med talets gåva hihi. Så prata det kan jag. Men jag kan vara tyst också ibland som tur är men ibland kommer jag liksom i gaset .Som nu med denna blogg, kunde ha skrivit tre ggr längre men då hade nog ingen orkat läsa till detta SLUT


Kommentarer
Postat av: Karin i den försvunna Kojjan =)

Javisst skulle mera pengar i börsen hjälpa mycket men hälsan är nog det viktigaste ändå. När man har det jobbet som jag har så får man många tankar. Är så otroligt glad att fortfarande få må bra. Visst, ibland kommer små krämpor men de går oftast över som tur är. Ibland går jag och tänker som att man kan ju bara inte få må så här bra utan att nått händer. Knäppt, va ? Nåja, man ska ta dagen som den kommer och försöka göra det bästa av den så gott det nu går. Läste om din kommande op. och håller både tummar o tår på att den kommer att hjälpa dig <3

Kram så länge !

2011-01-09 @ 15:48:06
Postat av: Doris

Klart att allt skulle vara enklare om man hade mera pengar ...

Är såå glad för att du har börjat blogga igen !

Sköt om dig !

Kram

2011-01-09 @ 23:09:45
URL: http://farmordoris.wordpress.com
Postat av: Agath

Hej Anette!

Usch ja att fasta i faslagstider det är inte lätt.

Men det var många dagar du inte får äta gott

på,inte ens ett landtingsbakelseler

Jag önskar dig en bra Måndag ändå

och hoppas du kan stå ut.

Kramar

2011-01-10 @ 14:40:32
URL: http://agaths-kaksmulor.blogspot.com/
Postat av: Eva Sandström

Tack för att du skriver så öppet och fint! Jag känner också att min man, barn och katter betyder så mycket för mej. Jag är så lyckligt lottad att ha fått en så fin man. Sen har jag inte klättrat något på karriärstegen, men det betyder mindre för mej. Kram till dej <3

2011-01-10 @ 17:22:36
Postat av: Ninni

Ja visst är det härligt med alla vänner vi har fått genom cyberrymden. Jag är också tacksam för alla jag lärt känna så här då även mitt sociala liv är lite snävt.

Jag känner igen mig i det där med att inte orka med vardagliga sysslor som t.ex. att handla. De flesta tar det för givet men om man nån gång har varit beroende av att andra ska handla hem det som behövs så är man tacksam för de gånger man klarar av det själv även om det är jobbigt. Nu ska jag inte klaga över min situation då jag ju faktiskt fått förmånen att bli mycket piggare sen jag fick min sjukersättning och faktiskt klarar av vardagssysslorna nu för tiden även om jag kanske måste ha tålamod vissa dagar då jag inte är i form. Jag har ju förstått att du har det väldigt besvärligt och jag hoppas verkligen att det blir bättre i och med operationen även om du fortfarande har en massa andra sjukdomar som begränsar dig.

Det är tur vi har våra nära och kära och våra vänner via internet.

Kram.

2011-01-13 @ 09:54:54
URL: http://ninni1960.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0