Söndagskväll

Ja nu var då denna helg över. Lite lugnare än förra. Men mer innehållsrik än den var kan den väl inte bli.  Den inne höll det mesta i livscykeln. Vi begravde min pappa Johannes fyllde 19 år och jag blev moster till en liten flicka.

I dag har jag varit i kyrkan. Hanna spelade så fint på pianot the river flows in you. Hon tillägnade den sin morfar. Maria och en kompis till henne sjöng. Då får man väl vara stolt som mor. Ja Johannes var inte dålig han heller, för han pallrade sej upp till mötet kl 10 för att lyssna på sina systrar. Ingen dålig bedrift det heller. Sen har jag inte gjort mycket alls. Jo stått och löst världsproblemen med grannen över staketet -det är viktigt det. Sen har vi tittat på en bra film. Nu börjar det bli sov dags klockan är 23:21 i morgon börjar en ny vecka med nya möjligheter

Tack för att ni finns kraaaam från Lillatanta


Kommentarer
Postat av: livsvandrerskaninger

HEJ Vad roligt att höra ifrån dig Har nog funderat på dig.

Ja nog bjuder livet på både det ena och andra,vare sig man vill eller inte Tråkigt med din pappa.Men underbart när ett barn föds :0) jaa det var en stor bedrift att pallra sig upp för den morgontrötta,för att glädja sina systrar med sin nårvaro Dina avslutningsord om en ny veckas möjligheter,tar jag till mig KRAM

2009-08-24 @ 06:12:35
Postat av: Ninni

Hej och välkommen åter!

Tack för mailet! Kul att du är tillbaka igen, har saknat dig.

Tråkigt med din pappa. Jag känner med dig. Det sägs att det är så jobbigt att mista sina föräldrar. Jag har tackochlov inte behövt uppleva det än men vet ju att det blir så förr eller senare.



Vad har mer hänt hos dig sen sist? Du får väl göra ett sammandrag så vi hänger med. :-)



Jag har inte bloggat så mycket på sista tiden. Har varit på semester och efter det har det bara varit flyttbestyr då två av mina barn flyttat för att plugga vidare. Nu är de flyttade och det är "bara" städninge av lägenheterna kvar. Jag vilar idag för att ta itu med den ena lägenheten i morgon.

Ha det gött!

Kram.

2009-08-24 @ 10:12:24
URL: http://ninni1960.spaces.live.com/
Postat av: fia

tittar in och önskar dig en toppen måndag och hoppas solen lyser hos dig med .

2009-08-24 @ 10:17:10
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Doris/doje

Hej !

Får börja med att beklaga er sorg ...

Är svårt när ens föräldrar går bort, man känner sig inte redo att vara den äldsta generationen ...

Vet inte hur ofta jag tänker "Det måste jag berätta för Mor" eller "Det får jag fråga Mor om" ...

Antar att det blir något liknande för dig med din Far ...

Blev glad när jag såg att du tittat in hos mig, trevligt att du känner för att blogga igen !

Får jag lov att lägga till dig som bokmärke ? Brukar göra mina besöksrundor efter den listan och även om jag har några bloggvänner som inte är med på listan är det enklare att komma ihåg dem som är med ;0).

Sköt om dig !

Kramar, Doris

2009-08-24 @ 15:33:18
URL: http://blogg.passagen.se/doje/
Postat av: annica

Hejsan och välkommen tillbaka! Jag har länkat till dina nya blogg ifrån min.



Ha det bra!

Annica

2009-08-24 @ 20:39:35
URL: http://annicasscrapblog.blogspot.com/
Postat av: livsnjutare

Hej på dig!

Tittar in för första gång till dig.

Jag förstår att du sörjer din pappa, för det är alltid jobbigt att mista sina föräldrar.

Men det var fint av brodern som tog sig upp och följde med till kyrkan för att lyssna till sina systrar.

Önskar dig en bra fortsättning på veckan.

Kram!

2009-08-24 @ 21:07:06
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2427
Postat av: Pialotta

Så fint att Hanna kan sjunga och spela:-)

Ser du haft en vecka fylld med göromål.

Här är det mest min mamma som jag är uppkopplad med..

Ha de gott LillTanta i allt ditt.. du goa

2009-08-24 @ 21:42:06
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: rovie

Hej

Klart jag kommer ihåg dig.Har den fina blomman du gjorde till mig för flera år sedan och undrar ibland var du blev av. Men adressen jag hade stämde inte. Inte så konstigt.

Lite tråkigheter har du varit med om ser jag.

Men det är roligt att ha kontakt med dig igen.



Ja, det är jag Birdett Pippi i Kvadrat som är här också, fast mer sällan. Är autoinloggad, därför denna adress.



Vi hörs igen nu. Hoppas jag.



Kramar om

2009-08-24 @ 21:42:13
URL: http://rovie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0