trädgårdsarbete

Oj oj vad duktiga vi har varit i dag


Vi har fixat i mammas trädgård Klippt gräs häckar ansat här och där plockat potatis och så ätit mormors goda biffar förstås. Oj vad jag var trött i slutet men det blev fint

Lillagubben (kaj) klippte häcken med grannens elektriska häcksax på framsidan och var förste gräsklipparskötare tankare och startare. Syrran Monika klippte gräs så det sprutade om det. Och körde med häcksaxen på hela baksidan. Jag räfsade och ansade buskar samt gnällde för min stackars tandvärk Aj! vad jag har ont. Mina flickor Räfsade gräs och buskklipp för glatta livet med kusin Sofia. I slutet när vi var som tröttast låg Sofia i potatislandet och tyckte att hon var en riktig bondflicka. Hon är en härlig tjej den ungen.

Plötsligt ropar hon till min mamma

-mormor det är ena två riktigt underbara döttrar du har! Hon tyckte inte att vi hade fått tillräkligt med beröm. Men det fixade hon ju bra, den goa ungen. Då kunde ju inte mamma mer än hålla med.


Bondflickan Sofia

10 kg potatis fick bondflickan och jag upp. Sofia är 18 år ska tilläggas ingen lite tjej. Vår egen trädgård som ligger bakom häcken får vänta på sitt lyft. Men plocka krikon (småplommon gjorde vi för glatta livet) Förlåt Lillagubben inte vi utan du plockade .

Alla krikon på vår tomt

 Det var en härlig dag trots svett och slit. Men vad jag saknade min pappa. Han ska ju vara med i sin trädgård.Snart 5 veckor sen han gick bort. Saknaden blir bara större. Min älskade pappa



Klickbara bilder.

Kraaaaam och tack för att ni finns


Kommentarer
Postat av: Fläskdansen

Så duktiga ni varit! Visst känns det härligt efteråt? Jag har också gjort mer än jag brukar idag; till exempel blev det en jättelång promenad på mina skraltiga ben. Något jag inte klarat alls förut, och för ett år sedan hade det varit otänkbart. Alla år i permobil har satt sina spår, men idag så fixade jag en dryg kilometer på mindre än en kvart! Jag är så glad!



Superfina bilder har du också, och en underbar blogg! Kram!

2009-08-30 @ 00:16:34
URL: http://flaeskdansen.wordpress.com
Postat av: Pillan

Tackar för besöket på min blogg!! Vilken fin blogg nu har och massa fina bilder! Hit kommer jag att komma tillbaka!

kram Pillan

2009-08-30 @ 08:59:20
URL: http://blogg.passagen.se/pernillalarsson
Postat av: Agath

Hej lillatanta!

Oj du smög lika tyst som smygisler

Ja tur att jag gått till sängs när

han dök upp.

Kul du tittade tillbaka till mej.

Jag önskar dej en fin söndag.

Kramar.



2009-08-30 @ 12:48:54
URL: http://blogg.passagen.se/agath
Postat av: Maria

Jaa, vilket slit. :) Jag var duktigast, naevars. :P

Kram

2009-08-30 @ 17:02:47
URL: http://mharya.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej på dig lillatanat och tack för dina kommentarer hos mig.Jag har varit en riktig skurk i sommar för spacet har verkligen inte kommit i första rummet. Men nu ska det bli ordning på torpet igen.

Krikon har jag aldrig hört förut men vilka massor det låg där under trädet. Kan man sylta el safta dom eller stoppar man dom bara rakt in i mun?

Nu har vi lämnat våran camp för denna sommar och det käns för henskt att inte få träffa alla goa kompisar som jag har där, jo då en del har jag vinter kontakt med också men sommaren är sommaren iaf.Ha nu en kommande skön vecka och ta det lugnt så du inte förtar dig i trädgårn.

Kram fr Clarry

2009-08-30 @ 18:12:24
Postat av: Lena

Hej på dig. Så gulligt du har på din nya blogg... men hur får man in dig som vän nu då??? jag är lite kass på sånt där.. här är sorgen stor då vi just kommit hem från paradiset och vår säsong som långliggare är över för denna sommar....saknar redan alla mina goa vänner och längtar till nästa sommar igen. Men verkligheten kommer ju alltid i kapp man kan inte bara glida omkring och ha det bra nu börjar den grå vardagen och jobbet igen.

Huga så duktiga ni varit!!! Kram på dig.

2009-08-30 @ 18:14:19
URL: http://joormen.spaces.live.com/
Postat av: fia

jag för står att det känns konstigt. Jag beklagar , vilken härlig trädgård . jätte vackra bilder du bjuder på.

kramar .

2009-08-30 @ 18:17:56
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ojojoj vad ni har hunnit med!

Krikon har jag aldrig smakat men min käre sambo som bott lite varstans i de södra delarna av vårt land berättar att de är jättegoda och det är lätt att äta för mycket så man får ont i magen... Häruppe växer de inte förstås. Nitha kollade upp när vi var därnere hos dem och där jag bor har vi växtzon 5. I Alfta där jag bodde förr hade vi växtzon 6. Inte konstigt att det är svårt att få rosor att klara sig här heller... krikon kan vi bara drömma om.

2009-08-30 @ 20:10:55
URL: http://ninni1960.spaces.live.com/
Postat av: livsvandrerskan inger

God morgon Det låter svettigt och härligt det ni gjort tillsammans.När potatisen skall upp Vet man att det är älgjaktens början för många som nu står på tur och så lingonplockning.Tråkigt med din pappa.Det är en stor inre omvälvning när en förälder går bort.Allt gott och en skön vecka önskar jag dig Hälsa Sofia KRAM

2009-08-31 @ 07:05:18
Postat av: Doris

Nej men Lillatanta då, kan inte tro att det har varit bra för din mun att hålla på och slita på det viset!! Nu får du ta och vila dig lite så att det läker bra !!

Sköt om dig !

Kramar, Doris

2009-08-31 @ 07:37:56
URL: http://blogg.passagen.se/doje/
Postat av: britten...

Hej där..Välkommen tillbaka ...kommer i håg dig...



Jag ser att du förlorat din pappa...Det är 3 år nu sen jag förlorade min men saknaden är stor så stor fortfarande....men man får ta fram sina minnen och leva med dom...ska läsa lite mera nu i din blogg....kram så länge

2009-08-31 @ 13:53:49
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Hanna

Mycket fina bilder :)

2009-09-01 @ 22:59:22
URL: http://litetkakmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0