Hopp om livet


Ja i dag mår Lillatanta lite bättre och har hopp om livet igen. Jag har varit uppe och pysslat städat på förmiddagen.

Hösten kommer liksom in i mitt hus speciellt på golven. Men det är inte konstigt med 15 ungdomar i huset två dagar på raken. Men vovve Nellie är nog väst med att ta in hösten.. I dag är det riktigt lugnt Johannes, Natha och Jessica (Nathas syster) som bor här på lovet har åkt till stan Norrköping. Hanna vänta på sin kompis som inte vill vara hemma hos sej, de har en mus i huset hihi. Stackars pappa Arne jagade visst musen med sopkvast.
Maria har gått en promenad med Nellie, så här är lugnt i huset för stunden. Leran och löven undanjagade av moppen. I dag håller jag på och gör det sista med hemsidan. Har gjort om den en hel del . Hoppas kunna få ut den på nätet under kvällen. Hoppas ni har tid att kika in. Tänkte börja att knepa och knåpa med lite bilder igen och lägga ut på min grafik sen länge sen jag gjorde det. Behövs lite nya grejer här och där på sidan.

Ja snart är det allhelgona helgen och dags att tända ljus för våra nära och kära. Tycker om denna helg. Vi har de två sista åren varit ute i stora kyrkan på lö kvällen allhelgona där de har en kort predikan och fin sång sen går vi och tänder ljus hela familjen så mysigt och fridfullt. Hoppas kunna orka det i år med.

Nu ska jag fixa med min hemsida vi hörs

Kommentarer
Postat av: Mia

En liten höstkram till dig

2010-11-04 @ 18:32:39
Postat av: Ninni

Vad skönt för dig att du mår bättre! Hoppas verkligen att det håller i sig för det är du värd.

Hos oss är det Snoozen med sin långa päls som drar in mest skräp allt från löv och mindre grenar till sniglar och grus...

Jag har inte varit iväg på någon ljuständning i kyrkan sedan min mormor dog 1993. Det är så fullsatt i kyrkan då så därför går jag inte om det inte är nån nära som dött under året. När C:s mamma dog (2007) ville han inte gå på nån ljuständning och då är det bara att respektera det.

Vi får tända ljus här hemma istället för våra kära bortgångna och vi minns dem varje dag ändå för de fattas oss naturligtvis även om det gått några år.

Jag ska kika in på din hemsida men först ska jag knattra ihop en egen blogg.

Ha en härlig helg!

Kram.

2010-11-04 @ 18:57:49
URL: http://ninni1960.wordpress.com
Postat av: Agath

Hej Lillatantan!

Jag har inte varit så flitig för min hand bromsar mig en del,men nu ska jag till arbetsterapeuten i morgon och

får hoppas hon kan finna på en lösning med min handled.

Vi hade en Cheva Nubira,det är ingen stor Cheva,och

nu är det en mindre model och en Renault.

Kramar

2010-11-04 @ 23:22:07
URL: http://agaths-kaksmulor.blogspot.com/
Postat av: Doris

Kul att se att du har börjat blogga lite "flitigare" nu.

Sköt om dig !

Kram

2010-11-05 @ 00:07:18
URL: http://farmordoris.wordpress.com
Postat av: Thessan

sv. Tack. ja nu ska det allt bli lite inlägg å nya amisar ibalnd :)

2010-11-06 @ 08:40:45
URL: http://thessansamigurumis.blogg.se/
Postat av: Britten sa

ja visst är det så ..livet går upp och ner...kramar

2010-11-08 @ 20:32:51
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Litet Kakmonster - Hanna

nya bilder och sånt uppskattas alltid ;)

2010-11-09 @ 00:31:22
URL: http://litetkakmonster.blogg.se/
Postat av: livsnjutare

Hej!

Roligt att få titta in här igen. Ser att du har varit dålig, men jag hoppas att allt är bra igen.

Tiden bara springer iväg, fortare och fortare. Tänk att snart är det jul igen. Då brukar jag tänka på alla de föräldrar som nästan känner sig tvungna att köpa en massa dyra julklappar. I dag önskar ju nånga barn jättedyra saker som de kanske inte har råd med.

Jag är så glad över att vi slopat julklappar utom lite till dem som vi firar ihop med.

Vi är ju 30 stycken i familjen och tänk om vi skulle köpa klappar till alla dem för vår lilla pension. Det skulle inte fungera, men det är ju inte därför som vi firar jul.

Önskar dig allt gott!

Kram!

2010-11-09 @ 17:28:31
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2427

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0