Tråk Maja det är jag det.


Fy bubblan vilket tråkhumör jag är på i dag. Är det då man ska skriva av sej eller bespara andra lidandet och hålla tyst ha ha vet inte . Men nu ska jag tråka av mej här i min blogg. Orkar ni inte med behöver ni inte läsa ju . Vilken tur man har att man kan välja ibland.

HMM varför så tråkigt i dag då? Beror nog mest på kroppen, orkar inte med den mera nu. Tre veckor mer eller mindre till sängs yrsel, värken och så det konstanta illamåendet och värken i magen för att inte tala om tröttheten. Känns stundvis som om jag gick i ett töcken en dröm. Det går bra ett tag men sen kommer frustrationen och tråkdagarna. Ja jag tycker synd om mej själv, det är farligt det. Finns inget som drar ner en mer än tyckasyndomsej känslor. Så det gäller att släppa ut dem en dag sen är det nya tag igen som gäller. I morgon eller om jag känner mej rätt mår jag bättre redan på em. Jag får så dåligt samvete när jag inte orkar, inte ens bestämma vilken mat vi skulle ha var lätt i dag. Finns det fler som kan ha det problemet. Ett måste blir ett berg fast det egentligen är väldigt enkelt. Vi hjälptes åt tjejerna och jag.  Klyftpotatis och kycklingnuggets enkelt och bra. Vi fixade det fast jag inte trodde det innan haha. Ja sån är jag på mina tråk dagar. Ensam ingen tycker om mej, kan inget, inget värd osv. osv. Stackars stackars mej. Men det är ganska bra att skriva ner det för jag ser ju själv hur löjligt det låter, som om min familj inte visade att de älskar mej, men det vet jag att de gör. De visar det i både tanke ord och gärning. Men i dag är jag usel och värdelös . Men det känns som om jag redan mår bättre. Kanske ska acceptera att jag inte orkar något i dag, utan att ha dåligt samvete. För det är ju det allt handlar om frustration och dåligt samvete över att inte vara frisk och orka som de flesta andra.

Men nu är min situation så här bara att acceptera. Nä nu ska jag försöka gå runt till mina bloggare och se hur ni har det kraaaaaaaaaaaaaam från i dag surtanta


Kommentarer
Postat av: Anki

Hej vännen, klart Anki kommer ihåg dig. Fattas bara. Men vi har nog inte hörts sedan Spacetiden så de e kul att återuppta kontakten.

Jobbigt du mår så dåligt, inte kul alls. Hoppas de reder till sig. Dala o höjder har vi ju alla, men de får inte bli för lång de där dalarna...

Kramiz Anki

2010-11-01 @ 15:51:13
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Iris

Tack för kommentaren i min blogg, undrade just var du fanns nu för tiden, men där var du ju! Ha det så bra du kan. Kram

2010-11-01 @ 17:22:01
URL: http://irisnilsson.wordpress.com/
Postat av: livsnjutare

Hej! Så kul att du tittade in till mig så jag vet var du är. Men inte är det roligt att inte må bra, Hoppas att det känns bättre i morgon.

Till mig får du gärna skriva precis som du känner det. Man ska ju vara ärlig. Det finns nog ingen som aldrig mår dåligt.

Jag har tänkt lite på att sluta blogga, men jag ska kanske hålla ut lite till, eller?

Önskar dig att det blir bättre o bättre!

Kram!

2010-11-01 @ 18:18:17
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2427
Postat av: Ninni

Jamen det är ju klart att det är här du ska skriva av dig! Var annars? Du har ju sett min gnällblogg och det är så skönt att få skriva av sig elände och det känns lite bättre sen och det finns ju faktiskt de som läser och skriver gulliga kommentarer ändå. ;-)

Jag tycker du verkar ha det riktigt motigt och jobbigt. Jag borde inte klaga ser jag när jag läser här hos dig. Jag slipper vara yr! Det är fruktansvärt jobbigt att vara yr, jag kan ha nån dag då och då och det tycker jag är vidrigt. Och att vara i stort sett sängliggande i tre veckor. Vem skulle inte lessna på det? Och illamående... fy vale!

Jag må ju säga att det har varit en jobbig fibrohöst nu. Min mor säger samma sak. Och än är ju inte hösten över men vi får hoppas på en vinter full med högtryck och inget blåsväder så vi får må lite bättre, utan värk och med bra sömn. Utan värk!!! Såg du vilken önskan. ;-)

Fibrovärken kan jag i regel ta men det har varit skrutt med ögat i snart 2 månader nu och jag har känt mig riktigt sjuk periodvis p.g.a. ögat och det tar på psyket.

Det är jättejobbigt att inte orka göra allt man vill göra. Jag vet. Jag gnäller då jag inte orkar mer än att hålla det flytande här hemma och då har jag inte haft hälften av allt elände du dras med. Nä, nu hoppas jag det vänder snart för dig så du får känna dig piggare och slippa bli frustrerad för allt du vill göra men inte orkar. Det är ju så härligt de gånger man orkar göra saker och man känner sig så nöjd över sig själv efteråt. Det borde vara en rättighet att ha det så.

Jag har försökt, i höst, att acceptera att jag vissa dagar inte orkar göra något vettigt alls. Att såna dagar vara glad över att jag åtminstone orkar laga maten och diska. Men det är så svårt att acceptera men det är ju för sjutton därför vi har våra sjukersättningar! Det är ju för att vi är skruttiga och inte orkar med som vi inte klarar av att arbeta utanför hemmet och ibland inte ens orkar med hemma. Varför ska vi ha så svårt att acceptera det? Det har jag funderat en hel del på faktiskt men nåt bra svar det har jag inte kommit fram till.

Ta du det lugnt och se till att utnyttja att du har barn hemma som kan hjälpa till. De lär sig massor som är bra att kunna den dag de flyttar hemifrån. "Det hör till uppfostran" brukade jag säga till mina då de fick ta över saker jag inte orkade med. :-)

Krya på dig och fortsätt blogga - skriv av dig frustrationerna för vi är många som känner igen oss.

Massor med styrkekramar!!!

2010-11-01 @ 18:18:33
URL: http://ninni1960.wordpress.com
Postat av: Ninni

Har du sökt för ditt öga än???? Om inte - gör det!

Kram.

2010-11-01 @ 18:25:02
URL: http://ninni1960.wordpress.com
Postat av: Pova

Det svåra är det vi måste: acceptera att vissa dagar fungerar vi inte. Jag inbillar mig att jag kan det, men pyttsan, sen har jag dåligt samvete och tänker att sååå dåligt mådde jag väl ändå inte. Men det gjorde jag visst...egentligen.

Kompiskramar!

2010-11-01 @ 22:23:59
URL: http://povanorrkoping.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0