vad gör egentligen en Liten tant



Vad gör Lillatanta då.
Just nu känns det som om alla dagar är sej lika, vaknar äter frukost en knäckemacka och ett halvt glas mjölk. Bäddar diskar ut med vovvarna i stora skogen., så skönt. Kommer hem trött vilar om jag hinner lagar mat. Familjen börjar drälla in. Äter städar plockar pratar pratar mest med mina flickor de är lika pratglada som sin mor. Lilla gubben Kaj kommer hem. Lite fika för Hanna och honom. Bara två kaffedrickare i familjen, fast det brukar komma en eller flera grabbar varje dag och vilja fika med. Vi handlar eller fixar något flickorna tar hundar. Vila vid datorn. Lite kvällsmat, disk, tv, dator sen är det natta..

Men jag orkar mer och mer. Förut var jag helt låst här hemma, men nu kan jag trava runt med hundarna och handla. Kul att få se något annat än fyra väggar.I dag var Hanna ledig så hon tog med mej ut i skogen trots duggregn. Det är så varmt och skönt ute trots att solen gömt sej. Just nu ligger jag och lyssnar på Maria och en kompis som sjunger karaoke för fullt, sen har de visst mej som automatisk dörröppnare 3ggr har jag fått springa upp medan jag skrivit detta för att öppna för Johannes vänner. Men nu blev jag putt och sa upp mej som dörröppnare. Han har vist 6 vänner där uppe. Men det är bara roligt att huset är fullt, bara jag slipper springa och öppna. Vet ni vad nu börjar solen nästan titta fram mellan molnen här, Härligt älskar sol. Kanske tar ej ut för att plantera några penséer sen. Tänkte göra lite fint på verandan. Ja det här är vad en Liten tant gör och trivs ganska bra med detta. Hoppas ni har det bra med

 kraaaaaaaaaaaaaam


Kommentarer
Postat av: Doris

Låter som om du har det riktigt livat ;-). Härligt att dina ungar har vänner och att de "vill" och "får" vara hemma hos er, så ska det vara !

Sköt om dig !

Kram

2011-04-06 @ 16:12:49
URL: http://farmordoris.wordpress.com
Postat av: Ninni

Vad härligt att du blir piggare och piggare och orkar med mer. Och att du slipper sitta inne och titta på de fyra väggarna. Sånt är ju guld värt.

Hoppas det blir bara bättre och bättre för dig.

Kram.

2011-04-06 @ 16:37:41
URL: http://ninni1960.wordpress.com
Postat av: Britten sa

Härligt att det går framåt och härligt med en härlig familj

2011-04-08 @ 12:08:46
URL: http://gliteroga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0