sova i en cirkus



Nu vet jag hur det känns att sova mitt i en cirkusvagn . Inte rofyllt i alla fall,

Ja som jag redan berättat har ju Maria fått en alldeles bedårade söt liten pommeranian hund. Hon charmar oss alla och har det bästa psyke. Tuff orädd men samtidigt underlägsen på ett bra sätt. I början trodde jag inte hon var så smart, men ack vad jag bedrog mej . Hon bara spelar dum för att manipulera oss alla. Viftar på svansen och ser bedårande ut. Stackar Nellie har inte riktigt fattat än att hon mött sin över man. Hon försöker små morrandes att få den lilla nipper tippan ur vägen i bland, men Bounci tänker som så ,morra du jag gör som jag vill ändå.

Bounci har sovit på Marias rum sen hon kom och det har funkat bra. Så länge Maria är på rummet annars skäller hon och vill ut. Så vi tänkte bäst hon sover hos mej i natt annars börjar hon väl skälla kl 7 när Maria går upp.

Sagt och gjort vi tar in hennes nattbur 4 kompostgaller till sovrummet. Kaj har redan flytt till kontoret för att sova (han har en säng där)för jag hostar hela nätterna och han vill sova.

Vi stoppar in lilla rara vovven i buren. Bounci blir hyper glad i sin bur snurrar runt runt på två ben skäller, skuttar, viftar på både svans öron och allt för att göra sej såååååå gullig och få komma ut. Ja hopp ! Ignorera henne måste vara bäst . Jag blundar och ligger still, hunden flåsar som en tok rusar runt runt skrammel buller snurr snurr. Nu börjar Nellie bli irriterad moooorrrrrrr morrr morrr först lite försiktigt sen allt mer ilsket. Jag känner det samma som Nellie. Men Bounci håller ut en kvart till innan hon äntligen fattar att nu händer inget mer i dag. Tror hon somnar på två sekunder för att sätta i gång med en riktig snarkning. Den lille skiten snarkar som en stor karl. Buffar sen runt och grymtar som en gris. Nu ska vi väl sova? Då börjar hostan, kämpar till halv tre då jag ger upp. Antingen hostar jag eller störs av det snarkande grymtande monstret vid min sida. Tänker smyga upp lägga mej i vardagsrummet. Vadå ? vadå^? Varska du? Hallå stor matte var ska du? Ska vi gå upp nu kul ? Eller ska vi leka? Hallå hallå du går väl inte utan mej ? Ska vi ha ju nu hoho ? Nu morrar jag grrr  

Snälla Maria kan du lägga dej hos hundarna jag måste få sova. Maria vacklar yrvaket in i sovrummet. Från sovrummet görs voff voff snurr skrammel skrammel. Efter 15 min får jag dåligt samvete stackars Maria måste få sova hon ska ju upp tidigt. Jag går in i sovrummet igen. Bounci lugnar genast ner sej. Nu ska jag sova. Bounci grymtar runt jag slumrar till Maria sover. Då känner jag det, en fruktansvärd stank. Nu morrar jag ännu högre, bara att ge sej upp plocka skit och nu kastar jag även ut hunden. Nu har hon tur att hon är så söt annars hade det blivit hundmord. Säger hon som knappt klarar slå ihjäl en fluga. Stackars Maria drar för andra ggr den natten i väg med sitt täcke medan jag sätter i gång en tvättmaskin med hundfilt. Nellie tar sej en nattkiss under tiden. Klockan är snart 4 så trött. Nellie och jag går till sovrummet stänger dörren om oss. Bounci kommer strax till ro inne hos Maria. Nellie hoppar upp i sängen bredvid mej sen sover vi ,hostar en hel del men sover ändå äääntligen. Bounci ska inte sova hos mej i natt.
Bilden ovan har Maria tagit, hon är en mycket duktig fotograf och har haft lite småuppdrag. Hon är även duktig på att göra bloggdesigner. Just nu har hon en tävling där du kan vinna en gratis bloggdesign. Är du nyfiken gå in till hennes blogg
http://mharya.blogg.se/


Kommentarer
Postat av: Kaj

Jotack, jag undrade just vad det var för liv inatt! Host host, snark, skrammel, lampor tänds, Morr, slå i dörren, voff voff osv i princip hela natten. Tur man kunde slumra lite mellan gångerna :)

Vi får väl hoppas på en lite lugnare natt nu ? ;)

2011-01-11 @ 22:02:24
Postat av: kristina Nygren

Vilken söt lite hund men att ha valp är jobbigt i början jag kom ihår syrrans Nelly nu är hon snart 7 år Min dotter funderar på att skaffa en Golden retriver då blir väl jag hundpiga åxå svag som jag är för deras bedjande ögon, men jag kan vara sträng åxå

ni måste haft det jobbigt i natt hoppas det blir bättre snart Det vet jag det blir o eran Nellie får en lek-kompis!

kram Kristina

2011-01-11 @ 22:16:42
URL: http://kickilinanygren.blogg.se/
Postat av: Litet Kakmonster - Hanna

HAHAH xD Älska BONSSSSSSSSIIIIIII!

2011-01-11 @ 22:55:14
URL: http://litetkakmonster.blogg.se/
Postat av: Doris

JÖSSES, sicken cirkus !

Hoppas att den lilla damen lugnar ned sig när hon blir mera hemmavan !

Sköt om dig!

Kram

2011-01-11 @ 23:30:03
URL: http://farmordoris.wordpress.com
Postat av: Inger på bloggen

Sag säger som min vän Doris en stor cirkus hemma hos er. Och lova sköt om dig nu inför opertionen jag ska be för dig.



Kramen Inger på bloggen

2011-01-12 @ 01:58:00
Postat av: Ninni

Vilken natt! Och du som har influensa t.o.m.

Krya på dig!

Kram.

2011-01-13 @ 09:59:18
URL: http://ninni1960.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0